הכלכלה פועלת בדרכים נסתרות

מה זה מאגר נתוני אשראי?

בשנת 2016 נכנס לישראל החוק הראשון אשר פעל להקים מאגר נתוני אשראי אשר התבססו על נתונים שליליים, הם נאספו על ידי מוסדות הגביה של המדינה, צוי בתי משפט, בנקים ועוד.כל אלו נאספו על ידי בנק ישראל ושימשו אותם על מנת להזהיר בנקים ומוסדות שונים, מפנים אזרחים אשר מתקשים לעמוד במוסר תשלומים. אך בשנת 2019 נכנס חוק ה"משדרג" את מאגר הנתונים והופך למאגר כללי, אשר מחזיק בתוכו לא רק את החובות או חוסר היכולת בתשלום הלוואות, אלא גם את היכולת שלנו לעמוד במסגרת האשראי, העובר ושב ועוד.

על מה מאגר הנתונים משפיע?

מאגר הנתונים נשמר כולו אצל בנק ישראל והוא מעביר אותו במידת הצורך לאחת מלשכות האשראי השונות, אלו מבצעות על פי בקשה דירוג אשראי ללקוח ובכך יכולים לדרג את היכולת שלו בשימוש הכלים הפיננסים של הבנק, כדוגמת הלוואות ומסגרות אשראי. דירוג זה יכול להשפיע לא מעט על ההחלטה של הבנק לאשר לכם הלוואה, לקבוע את רמת הריבית של ההלוואה שלכם ואפילו את מסגרת האשראי שאותה יתן לכם לפעמים. לכן דירוג זה אמור להיות מאוד חשוב עבורכם מכיוון שהוא יכול להשפיע לא מעט על החיים הפיננסים שלכם.

ממה המאגר באמת מורכב?

המאגר מורכב מהפעולות הפיננסיות שאתם עושים בבנק, החל מהיום הראשון שפתחתם את החשבון ועד היום ממש. יחד עם אותן פעולות המאגר אוסף עליכם גם את היכולת שלכם לעמוד גם במסגרות חוץ בנקאיות שיש לכם, כמו כרטיסי אשראי שונים, הלוואות חוץ בנקאיות ועוד.אל כל אלו מצטרפים במידת הצורך צוי עיכול, צ'קים חוזרים ועוד.

למי יש גישה למאגר נתונים?

לכל אזרח יש גישה למאגר הנתונים והנכם גם זכאים לקבל את דירוג האשראי שלכם אחת לשנה בחינם, יחד עם זאת תוכלו למצוא גם דירוגים שונים וחוי אשראי דרך לשכות האשראי השונות בארץ.לשכות אלו מומונות על שקלול תוצאות מאגר הנתונים, ויש לבדוק לפני שתבצעו בדיקה מסוג זה כי החברה שאותה שכרתם אכן מאושרת על ידי בנק ישראל.

סגור לתגובות.