הכלכלה פועלת בדרכים נסתרות

האם עדיף לשנות דיאטה או לקחת תוסף סידן?

תהליך של דיאטה יכול להפוך לא פעם לתהליך ארוך ומעייף, התוצאות מגיעות לאחר תקופה ולאו דווקא בצורה מיידית, מה שיכול לגרום גם לייאוש לא קטן. כיום ישנם סוגים שונים של דיאטות כאשר בחלקן יש תשומת לב רבה לפחמימות או לכמות הקלוריות, בחלקן קיימים שילובים בין מאכלים או תוספים שונים. אך בעשור האחרון נראה כי ישנו תוסף סידן נורא שכיח, שבצורה די מופלאה גם נמצא יעיל עבור תהליכי הרזייה וחיזוק העצם. המינרל שנחקר עם תחילת שנות האלפיים, הראה יתרונות רבים בתהליכי דיאטה שונים וגם בצריכה סדירה שלו ללא ניסיון להפחית במשקל. אם כך נשאלת השאלה, האם עדיף לשנות דיאטה כזו או אחרת או לקחת פשוט תוספי סידן?

ירידה בלחץ הדם והיקף שומן

במחקר שפורסם במגזין Obesity research מצא כי סידן מצליח לעזור בהורדה של לחץ הדם, מסייע בירידה מסיבית בהיקף השומן בגוף ועוד. המחקר התבסס על 2 קבוצות מחקר כאשר באחת כמות הסידן הייתה גבוה וצרכה עד כ1,200 מ"ג סידן ואילו הקבוצה השנייה צרכה חצית עד שליש מהכמות כאשר התפריט היומי של המשתתפים לא השתנה כלל. הממצאים הראו כי הקבוצה שצרכה כמות סידן גבוה, השילה בממוצע כ2.15 ק"ג של רקמות שומן וירידה מאסיבית בלחץ הדם. המחקר הראה כי צריכה מאוזנת של סידן, עוזרה בשריפת התאים השומניים בגוף בצורה מהירה יותר וכי יכולתו של המינרל לעזור לתהליך הדיאטה משמעותי.

תוסף סידן גם בשביל החיטוב

ממצאי המחקר לא תמו רק במדדי לחץ הדם או שריפת השומנים, אלא חיזקו את ההשערה כי מינרל הסידן יעיל להליך הדיאטה עם הגילוי על עליית מסת השריר. הקבוצה שבה צרכו כמות סידן גבוהה העלאתה גם את מסת השריר ואילו במחקרים אחר הנעשה בקרב ספורטאים, נמצאה יעילותו של הסידן בכל הקשור לשריפת שומנים ולשימוש יעיל יותר ברקמות השומן. מסקנות המחקרים אכן מעידים על סגולותיו המעולות של מינרל הסידן לגוף האדם ולתהליכי דיאטות שונים, עם זאת חשוב לדעת כי גם השפעתו של הסידן בגוף היא הליך לטווח הארוך.

סגור לתגובות.