הכלכלה פועלת בדרכים נסתרות

אלוהים של כולם

"בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ". אחד המשפטים היותר מאתגרים שאדם לומד מגיל צעיר בבית  הספר. כמובן שהיכולת של ילד קטן לקלוט את המושג הזה היא מוגבלת ביותר. יחד עם זאת כנראה תחילה של זריעת גרעין של אמונה בקיומו של כוח עליון באדם. בהמשך חייו הוא מוצא את עצמו נתקל במושג אלוהים הן בזמן לימודים והן במאורעות שהוא עובר בחיי היום יום בחייו.

אבולוציה מקרית או מכוונת?

השאלה אם כן היא מדוע יש לאדם צורך להאמין בכוח עליון מול התיאוריות המדעיות, בראשם תורת האבולוציה, על הדרך בה נוצר היקום שלנו וכיצד הוא התפתח מאז המפץ הגדול ועד היום. האדם הוא כנראה היצור היחידי בעולם בניגוד לדומם, צומח וחי המתקיימים לצדו שמנסה למצוא תשובות על מהותו, על דרך היווצרותו וכן מנסה להבין לאן הוא אמור להגיע כתוצאה מההתפתחות הזו.

השאלה הבסיסית המחלקת בעצם את האנושות לשני חלקים ומשפיעה תדיר על התנהלות האנשים היא האם ההתפתחות היא טבעית כאבולוציה ללא מטרה מסוימת או שההתפתחות היא מטרתית. כוח מסוים המכונה אלוהים יצר את כל המערכת הזו ובתוכה האדם מתוך מטרה מסוימת.

כמות האנשים בעולם הבוחרים להאמין שקיים כוח כזה בעולם שיצר ומנהל את העולם היא רבה ביותר. המעניין הוא שאפילו מדענים המאשרים את קיומה של תורת האבולוציה לדעתם מוצאים דרך לחבר בינה לבין קיומו של כוח המתקרא אלוהים. כמות האופנים שאנשים בוחרים לקיים את אמונתם באלוהים היא רבה ביותר. מדובר על כ 4,000 סוגים שונים של דתות ובתוך כל דת אדם מוצא את סוג הקשר שלו עם אלוהים ובוחר כמה להאמין שהאל קיים ועל מה הוא מוכן לוותר בחייו לקיים אמונתו.

המפליא הוא שבעוד אלוהים על פי הדתות השונות נחשב ככוח טוב ובעל יכולת לתרום לרווחת חייו של כל אדם המתפלל ופונה אליו. יתרה מזאת, ברוב הדתות מתואר האלוהים כגומל ברוחב לב לאנשים טובים לאחר מותם ולמרות זאת חלק ניכר מהמלחמות בעולם וממעשים נוראים נגרמו כתוצאה מניסיונם של אנשים לכפות את האמונה שלהם באלוהים על אנשים ואומות אחרות שאמונתם שונה.

סגור לתגובות.