הכלכלה פועלת בדרכים נסתרות

שימוש חורג בנכס

לא מעט מקרים עלולים להוביל אותנו לעבור עבירה פלילית, נכון במרבית המקרים לא נכיר בחוק כזה או אחר אבל "אי ידיעת החוק איננה פותרת מענישה". לכן כאשר אנו מבקשים לשפץ את הנכס שלנו, מומלץ מאוד שנכיר בהיתרי הבנייה השונים שניתנו לנו, בין אם מדובר בהוספה של חדר, יחידת דיור או ממד. כך נוכל להבין אילו מגבלות חלות על הבנייה שלנו, מה אסור לנו להרחיב ומה מותר. אך במידה ולא נעמוד בתנאים המוגדרים לנו, אנו עלולים לבצע שימוש חורג בנכס, עברה אשר עלולה להוביל גם למאסר בפועל ולהפוך את חווית השיפוץ ללא נעימה.

דוגמאות לשימוש חורג בנכס

ישנם לא מעט מקרים שונים אשר יכולים עלולים להיות תחת ההגדרה של שימוש חורג בנכס, ומבין המקרים הקלאסיים נמנים גם שימוש של הנכס שלא למטרה ולהיתר הקיים. בין הנכס משמש לבית כנסת או לגן ילדים, שימוש החורג מאחד מהדוגמאות הללו עלול להיחשב לשימוש חורג בנכס ולגרור הליכים משפטיים ואף מאסור בפועל. דוגמא נוספת ושכיחה לא פחות היא כמובן מבנים אשר מיועדים לשימוש של מחסן הופכים למבנה מגורים או שמא קרקע המיועדת לבנייה חקלאית משמשת לבנייה של בית או אזור מסחרי. במקרים אלו חשוב מאוד להסדיר את היתרי הבנייה, שכן הם עלולים להפוך לקנסות, מאסר בתנאי ובפועל ועוד.

היתר חורג ולמשך כמה זמן?

ומבין הדוגמאות שהצגנו מעל, ישנם לא מעט היתרים אשר עומדים בתנאים שונים ובפי וועדות הבנייה המקומיות ומצליחים לקבל היתר לחריגת שימוש. אחת הדוגמאות הבולטות היא הסבה של דירת מגורים למסעדה או למשרד, שזו אמורה להיעשות על ידי אדריכל מוסמך המבצע את השינויים על פי היתרי הבנייה ודרישות הבטיחות השונות. ההיתרים עבור שימוש חורג יכולים להיות קצובים בזמן ועלולים להיות גם ללא כל הגבלה של זמן. לכן בעת הבקשה חשוב לוודא את התנאים השונים וכמובן להכיר את תוכנית בניין עיר בצורה מפורטת ולהתאים את שיפוץ הנכס והסבה שלו לתנאים המוגדרים בתוכנית. את כל אלו כמובן מומלץ לעשות בעזרת אנשי מקצוע, החל מאדריכל מוסמך ועד למהנדס וקבלן שיפוצים.

סגור לתגובות.