הכלכלה פועלת בדרכים נסתרות

מה הסיבה שהגענו לעולם הזה?

התקופה שאנחנו עוברים היום היא תקופה קריטית לאנושות. כולם מחפשים אחר אמת אחרת, משהו יותר גבוה מהחיים האלה בעולם הזה,  נגיף הקורונה בעצם עצר לנו את החיים ושואל אותנו: האם אתם רוצים להביא לחורבן העולם? המטרה של נגיף הקורונה לכוון את כל האנושות לכיוון אחר – אם עד היום החיים שלנו התבססו על מנגנון שנקרא אגואיזם שבו כל אדם היה מוכן לעשות הכל לטובת עצמו תוך כדי ניצול של האחר.

מקובל גדול מהתקופה של הדור האחרון בעל הסולם הרב יהודה לייב הלוי אשלג זצ"ל כתב על כך בספריו וכיוון לכך שהאדם מגיע במהלך חייו לשאלה מאוד מהותית והשאלה היא מה הטעם בחיים?  בשביל מה אני חי?. בעצם כאשר האדם שואל את עצמו שאלות אלו אז הסימן שהוא הגיע לאותה צומת מרכזית בחייו שממנה הוא כבר לא יכול להמשיך כתמול שלשום. הרי בסך הכל מה אנחנו רוצים? להיות מאושרים. 

אז השאלה המתבקשת היא האם אנחנו נמשיך לחיות עם אותו 'רצון להנות' הרסני שמביא עלינו חורבן בצורה שהוא בנוי וגורם לנו כל כך הרבה סבל. אנחנו חיים בתוך מערכת סגורה הנשלטת על ידי כוח הטבע (בגימטרייה אלוקים) הכוח הזה כמו אבא טוב בעצם מוביל אותנו לאותה צומת גדולה בחיינו כדי שנבין שיש מטרה אחרת לחיים האלה ולא אותה מטרה שחשבנו עליה קודם. 

כאן באה חכמת הקבלה ואומרת שיש פתרון למצב והוא מאוד פשוט. כל מה שצריך לעשות זה לשנות את טבע האדם ממצב שהוא כל הזמן חושב אך ורק על עצמו (אגואיזם), למצב של מחשבה על הזולת או כמו שאמר את זה הכי יפה רבי עקיבא 'ואהבת לרעך כמוך'.

סגור לתגובות.