הכלכלה פועלת בדרכים נסתרות

המקובלים – אנשים מחוץ לקופסה

מאמר זה מיועד לאנשים המוכנים ומסוגלים לצאת מתוך הקופסה שלהם, אותה קופסה שנבנתה בהם וסביבם במשך חייהם. משחר ילדותינו וגם בחיינו הבוגרים אנו בונים בתוכנו פרדיגמות, את רוב המידע והידע אנו שואבים מהסביבה וכתוצאה מכך רובנו חיים תחת אותן אמונות על מה חשוב בחיים ומה המשמעות שלהם. אפילו האמונות הרוחניות הן זהות רק בחליפות שונות, המחשבה על גן עדן וגיהינום מושרת בכל אחת מהדתות כולן בווריאציות שונות. לאחר שהבנו מהי הקופסה בה אנו חיים, ננסה ללמוד מה נמצא מחוץ לקופסה, ואולי להבין כיצד ניתן לצאת מהקופסה. כדי ללמוד מה יש מחוץ לקופסה צריך למצוא מורים שהיו מחוץ לקופסה וכך יש בידיהם את הידע והיכולת ללמד אותנו על כך. למורים הללו קוראים מקובלים.

הבריאה, וכל מה שיש בה, מה שאנו רואים וגילינו עד היום ומה שהאנושות עדיין לא גילתה, כל אלה הדברים הינם תוצאה מדויקת של פעולת כוח עליון. אותו כוח שמקובל לכנותו אלוהים או בורא. הוא ברא ויצר את כל המציאות הזו מתוך מטרה להעניק לבריאה את כל הטוב והעונג שיש ברשותו. כיצד אנו יודעים זאת? כאן נכנסים לתמונה המקובלים.

המקובלים הינם אנשים מיוחדים שקיבלו יכולות שאין לאדם מהישוב ובאמצעות אותן יכולות הם גילו את העולם הרוחני, המתת שהם קיבלו הוא מסיבה מאד ברורה, הם קיבלו תפקיד להעביר לאנושות המתפתחת משחר ההיסטוריה את הסיבה לקיומנו ומה עלינו לעשות כדי להגיע לכך. עד למאה העשרים, רוב רובו של הידע הועבר בהסתר, לכן חכמת הקבלה נקראת חכמת הנסתר. מקובלים לימדו מספר מצומצם של תלמידים כדי להמשיך את השרשרת, וכן שכל אחד מהם יבצע את תפקידו בדור בו הוא חי. תהליך זה נקרא בחוכמת הקבלה תהליך התיקון.

כמו בחיים שלנו, כאשר משהו לא עובד צריך לתקן אותו ורק אח"כ אפשר להפעילו ולהשתמש בו, כך, מספרים לנו מקובלים, הכוח העליון יצר את האדם. הוא יצר אותו מקולקל באופן שהוא דואג רק לעצמו ובתהליך משותף על ידי הדרכה של המקובלים הוא יכול לתקן את עצמו ואז לצאת מהקופסה ולגלות מה באמת מטרת הבריאה ומשמעות החיים.

סגור לתגובות.