הכלכלה פועלת בדרכים נסתרות

סיבוכים בהרמת סינוס פתוחה

פרוצדורות רפואיות נחשבות במאה השנים האחרונות להרבה יותר בטוחות משהיו בעבר, אפשר לומר כי בעשורים האחרונים אף היו כמה פריצות דרך שגרמו לניתוחים סבוכים במיוחד להפוך לפשוטים. חלק מאותן פרוצדורות והליכים רפואיים שונים ונוספים, הופכים לעיתים לא רק להכרחיים אלא גם למצילי חיים ועם היכולת של הרפואה והטכנולוגיה להפוך ניתוחיים מסובכים לאפשריים יותר, מה רע? אך בין הליכים ישנם לעיתים כשלים שונים. לא פעם כשלים אלו נעשים בתום לב, לא פעם בשל חוסר ניסיון ועם חוסר מזל בצירוף של השניים גם יחד. על כן נשאלת השאלה אילו סיבוכים קיימים בתהליך הרמת סינוס פתוחה?

סיכונים שכיחים ברמת סינוס פתוחה

כמו בכל הליך כירורגי ופולשני אחד החששות העיקריים הינו זיהומים שעלולים להופיע בחלקים שנותחו, כאשר ישנם מקרים בהם הסינוסים עלולים גם הם לפתח זיהום עקב הרמת סינוס. עם זאת חשוב לזכור כי סינוסים אינם נוטים לפתח זיהומים בצורה שכיחה, אך מה שעלול להתפתח כתוצאה מהליך של הרמת סינוס הוא ללא ספק קריעה של הסינוס. פעולה זו עלולה להתבצע בתום לב במהלך הניתוח, ובמקרים קיצוניים עלול להוביל להפסקה של ההליך ולהמתין עד להחלמה של הסינוסים לחלוטין. אך חשוב שבכדי לשמור על סיכויי החלמה מהירים משני אלו, יש להישמר להוראות הרופאים ובעיקר ליטול כדורים במקרה של זיהוים בצורה עקבית.

סיכונים נדירים

הסיכונים הנחשבים ליותר נדירים בעמת הרמת סינוס פתוחה, יכולים להסתכם בסינוסיטיס מקסילארי חריף הגורם לדלקת זמנית בממברנות, בסינוסים ובאף. מצב כזה עלול לגרום לקושי רב בניקוז הריר באף ובעיקר לתחושה לא נעימה, אך הוא הסיכוי של מקרים כאלו להתקיים הם די נדירים. עם זאת במקרים נדירים ממש העצם המושלת לא מצליחה להתמזג בצורה מתאימה אל האזור, מקרים אלו גורמים לאספקת דם לא סדירה ומה שעלול להוביל בסופו של יום לניתוח הרמת סינוס פתוחה בשנית. עם כל אלו חשוב מאוד לזכור כי אחוזי הצלחה של הרמת סינוס פתוחה נחשבים לדי גבוהים, לא די בכך שניתוח זה נחשב גם לדי שכיח וישנם כיום לא מעט רופאים בעלי ניסיון בהליך שכזה.  

סגור לתגובות.