הכלכלה פועלת בדרכים נסתרות

מה מסמלים חגי תשרי

חגי ישראל הם רצף של אירועים הפרוסים על פני כל השנה. לכל חג מאפיינים משלו והרבה פעמים המאפיינים האלה מסתירים מאחוריהם משמעות שהיא מעבר לפן הגלוי של החג. ראשית חכמה, עצם המילה חג נגזרת מהשורש ח.ו.ג שמשמעותו תנועה במעגל וזה מלמד אותנו שהחגים הם שרשרת של אירועים והאירועים האלו מסמלים לנו את ההתפתחות הרוחנית שהאדם נדרש לעבור. לאור המצב שאנחנו רואים היום בחדשות, החל בקורונה וכלה במריבות בין פלגים שונים בעם שלנו, יש חשיבות עוד יותר גדולה שנלמד את השלבים שמסמלים לנו החגים ונתפתח בהתאם לתהליך שהטבע מצפה מאיתנו. בכל חג אנחנו עושים בעצם את אותה פעולה, תיקון רצון אגואיסטי שלנו, והסיבה לריבוי החגים היא מספר התיקונים שצריך לבצע.

ראש השנה הוא מלשון "ראשית", וזה הזמן להתחיל בתהליך של תיקון ובחג הזה האדם מקבל הזדמנות להתחיל את הדרך החדשה ולבנות לעצמו ולכל העולם מציאות חדשה ומתוקנת. אנחנו אומרים "שנהיה לראש ולא לזנב", ביטוי שמשמעותו היא שאנחנו צריכים לקבוע ולנהל בעצמנו את תהליך השינוי ולא לתת לרוחות הזמן לנהל אותנו, מה שהופך עוד יותר קריטי בימינו שבו עצם קיום האנושות מתחיל להיות מאוים. 

"שנהיה לראש ולא לזנב"

הסליחות אמנם אינם חג במובן המקובל של המושג, אבל צריך לציין אותם כפעולה הראשונה שיש לעשות ומטרתה לברר לעצמנו את המצב שבו אנחנו נמצאים, כמה אנחנו עוקבים אחרי תהליך ההתפתחות שלנו.  גם "הימים הנוראים" אינם חג שמופיע בלוח, אבל כמו הסליחות יש להם תפקיד חשוב כי בהם אנחנו רואים את ההפרש בין העולם שכולו שפע וטוב שהכוח העליון מכין לנו לבין הרע והשנאה שבהם אנחנו נמצאים, המצב הזה אכן "נורא" כפי שהשם מרמז. 

יום הכיפורים מסמל את הסוף של התיקון שהרצון האגואיסטי צריך לעבור, ואחריו אפשר לחגוג את חג הסוכות המסמל את הצורה השלמה והמתוקנת שאנחנו צריכים להגיע אליה והוא בנוי ממנהגים רבים שכולם מסמלים לנו את המצב הנכון והשלם. אנחנו השנה במצב מאד מיוחד בעולם, בואו נעבור את חגי תשרי ברוח חכמת הקבלה ונשנה את העולם שלנו לעולם שסוף סוף יהיה נעים לחיות בו.

סגור לתגובות.